Ausgabe Nr. 37/2019 der Stichproben. Wiener Zeitschrift für kritische Afrikastudien" ist online

14.01.2020

Wir freuen uns, dass die neue Ausgabe Nr. 37/2019 der „Stichproben. Wiener Zeitschrift für kritische Afrikastudien/ Vienna Journal of African Studies” online gegangen ist. Wie immer sind alle Beiträge open access und ohne Registrierung verfügbar.

stichproben.univie.ac.at/aktuelle-ausgabe/

oder einfach direct auf die Links in dieser Nachricht klicken.

Viel Freude beim Lesen und wir freuen uns über Rückmeldungen!

Birgit Englert, für das Redaktionsteam der Stichproben

Artikel / Articles:

James Baldwins Afrika: Vielschichtig verweigerte Vereinnahmungen
Miša Krenčeyová

Toxische Imaginationen. Afrikanische Handlungsorte im deutschsprachigen Unterhaltungsfernsehen
Cornelia Grobner

Kindersoldaten im Medienwechsel: Uzodinma Iwealas Roman Beasts of No Nation
in der Filmadaption und Hörspielfassung

Charlott Schönwetter und Marlene Schneider

Codifying Criminal Law in East Africa during the Interwar Period
Paul Swanepoel

Le répertoire d’actions de candidats à la migration pour financer leur voyage migratoire:
le cas de la Casamance

Abdoulaye Ngom

Rezensionen / Reviews

Birgit Englert:
KASRILS, Ronnie. 2017. A Simple Man. Kasrils and the Zuma Enigma. Auckland Park, South Africa: Jacana Media Ltd., 283 Seiten. ISBN: 978‐1‐
4314‐2577‐8

Isabel Schröder:
GILBERT, Catherine. 2018. From Surviving to Living. Voice, Trauma and Witness in Rwandan Women’s Writing. Montpellier: Presses universitaires
de la Méditerranée. 296 Seiten. ISBN: 978‐2‐36781‐268‐7

AutorInnen / Authors

On the journal:

‘Stichproben – Vienna Journal of African Studies’ are published twice a year at the Department of African Studies, University of Vienna, Austria. The journal contributes to debates on recent and historical issues of African Studies, with a focus on both Africa and its diaspora. The contributions often cross the boundaries of individual disciplines. We provide a platform for interdisciplinary exchange among scholars of different backgrounds and origins. The Stichproben are particularly eager to support young scholars and students in their research and publication activities. Our journal is a medium to enhance the visibility of the discipline of African Studies.

For more information on the journal and on the submission of abstracts please have a look at our website: http://stichproben.univie.ac.at/ or contact Birgit Englert at stichproben.afrikanistik(at)univie.ac.at.

You can also visit us on Facebook: https://www.facebook.com/stichprobenafrika/